Office App Award Winner

Eenvoudig PowerPoint sjablonen beheren

Esther van Wijngaarden -

Het grote voordeel van PowerPoint sjablonen is dat alle medewerkers werken met presentaties in dezelfde huisstijl. Dit betekent echter ook dat, na wijzigingen, het bijwerken van deze sjablonen een belangrijke taak is. In deze blog laat ik zien dat het beheer van PowerPoint sjablonen met iWRITER 365 wordt vereenvoudigd.

iWRITER 365 voor PowerPoint

iWRITER 365 voor PowerPoint is een Microsoft Office 365 Add-in waarmee je presentaties beschikbaar stelt aan gebruikers in je organisatie. Dat kan op organisatieniveau, maar ook op afdeling-, team of zelfs individueel niveau. De presentaties staan in de ‘cloud’, wat betekent dat er van iedere presentatie maar één versie aanwezig is en dat wijzigingen in een presentatie direct beschikbaar zijn.

Presentaties omzetten naar iWRITER 365

Misschien maak je al gebruik van PowerPoint templates (zie ook de blog Hoe maak je een PowerPoint sjabloon?). Maar ook als je geen PowerPoint templates hebt, kun je presentaties eenvoudig overzetten naar iWRITER 365 voor PowerPoint.
Je opent de presentatie (of het template) en iWRITER 365 voor PowerPoint in de Ontwerpmodus. Vervolgens open je de map waarin je de presentatie wilt plaatsen, bijvoorbeeld Marketing. Je klikt op ‘Nieuw project’, vult de naam van het sjabloon in, eventueel een omschrijving en je slaat het sjabloon op. De presentatie is direct te gebruiken.

Gebruik

Een nieuwe presentatie maak je door op het gewenste sjabloon te klikken. De presentatie is opgemaakt conform de huisstijl. Je kunt deze presentatie aanpassen naar eigen inzicht, waarbij je gebruik maakt van de standaard PowerPoint functionaliteiten, maar je kunt bijvoorbeeld ook plaatjes uit de iWRITER 365 bibliotheek toevoegen.

Is je presentatie klaar, dan kun je deze als PowerPoint bestand of PDF opslaan in Microsoft OneDrive, SharePoint of lokaal op je computer. En wil je de presentatie e-mailen, dan kan dat uiteraard ook.

Conclusie

Een bestaande PowerPoint presentatie of template zet je gemakkelijk om naar een iWRITER 365 voor PowerPoint sjabloon. Deze wordt centraal opgeslagen in de cloud, zodat het sjabloon direct beschikbaar is. Toegang tot het sjabloon kun je op allerlei niveaus instellen (organisatie, afdeling, team, persoonlijk). In alle gevallen is er slechts één versie in omloop. Wijzigen in het sjabloon zijn daarmee direct beschikbaar, zodat iedereen altijd met de meest actuele presentatie werkt.

Wil je ook het beheer van PowerPoint presentaties vereenvoudigen? Neem dan contact met ons op of lees meer over deze Add-in op de iWRITER voor PowerPoint pagina.

Eenvoudig PowerPoint sjablonen beheren