Office App Award Winner

Zes redenen waarom iWRITER 365 tot de top van Microsoft Office apps behoort

Manon Wijnhoven -

Het is je misschien niet ontgaan. iWRITER 365 is voor het tweede jaar op rij genomineerd voor de Office App Awards 2017. En dat is geen onderscheiding voor in het achterste hoekje van je prijzenkast. Uit duizenden apps in de Office Store, Azure Marketplace en andere bronnen heeft Microsoft de beste Office add-ins en apps geselecteerd die gebruik maken van de Office- en SharePoint-platformen. De Awards zijn inmiddels weer voorbij, maar wij kijken met trots terug op weer een jaar waarin we een ereplek hebben veroverd op de awardslijst.

In dit blogitem leggen we jou precies uit waarom iWRITER tot de top van Office apps behoort. Wat maakt iWRITER zo gebruiksvriendelijk? Waarom behoort iWRITER tot de favorieten van de gebruiker?

Meer weten over iWRITER en wat het voor jou kan betekenen? Vraag een gratis demonstratie aan!

People’s Choice

Eerder werden we al genomineerd in de categorie ‘Best User Interface - Office Add-in’. We mochten hiervoor de derde prijs in de wacht slepen. Arjen Hartog, directeur van iWRITER, deelde onze toekomstplannen met het publiek. Want een goede gebruikersinterface nastreven is een continu proces. Een continu proces van gebruikersonderzoek, user en task flows ontwikkelen en nieuwe functionaliteiten uitwerken om de gebruiker nog beter te bedienen. Een continu proces van gebruikerstesten uitvoeren én optimalisatie. Daarom liet Arjen weten: ‘’We blijven innoveren om de gebruikerservaring nog beter te maken en de functionaliteiten van onze app te kunnen uitbreiden. Het zou een eer zijn om wederom zo’n mooie award in ontvangst te mogen nemen.” Dat we het volgende jaar wéér op de nominatielijst zouden staan, was een aangename ontdekking.

Het jaar 2017 was het jaar van ‘People’s Choice’. De naam zegt het al: we behoorden tot de categorie meest gewaardeerde apps door de gebruiker. Tegelijkertijd een zeer gewaardeerde categorie onder de deelnemers. Want een tevreden gebruiker, dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait.

Zeer gebruiksvriendelijk: vier redenen waarom

iWRITER staat dus hoog op de favorietenlijst bij de gebruiker. Maar hoe hebben we al deze harten weten te veroveren?

Tijd- en kostenefficiëntie spelen hierbij een belangrijke rol. Van het zoeken van de juiste informatie, het schrijven van teksten en het toepassen van de juiste gegevens tot het accorderen van facturen; documentbeheer kost veel tijd. Dit is jou vast niet onbekend. Waren werknemers gemiddeld één dag per week zoet alleen al met het vinden van de informatie (zoals gebleken uit onderzoek van Morey en Veronese, 2015), met iWRITER is de complete klus van informatie zoeken tot aan het verzenden van jouw huisstijldocument in 1,5 minuut geklaard. ‘Maar gaat dat niet ten koste van de professionele uitstraling van het document?’, is iets wat we vaak horen.

Met die vraag belanden we meteen bij onze tweede USP: foutreductie. iWRITER is namelijk zo ingericht dat processen zoveel mogelijk geautomatiseerd worden en dus minder onderhevig zijn aan persoonlijk gemaakte fouten. Zonder enige programmeerkennis ontwerp je sjablonen via onze Designer-module, die je later koppelt aan je document of presentatie. Daarnaast zorgen standaardteksten en contentblokken ervoor dat de juiste informatie meteen op de juiste plek staat. Vraag-en-antwoordvelden zorgen er daarnaast voor dat het variabele stukje informatie ook foutloos wordt ingeladen. Door een koppeling met jouw huidige CRM-systeem worden persoonsgegevens juist geïmplementeerd.

Hoewel de term add-in ooit doet vermoeden dat de software slechts een kleine extensie is op een bestaand programma, is iWRITER veel meer dan dat. Met iWRITER beheer je al jouw klantcommunicatie vanuit één systeem. Kies je ervoor om aan de slag te gaan met verschillende systemen voor documentbeheer, dan zit je niet alleen vast aan meerdere licenties, maar tevens sluiten werkprocessen niet goed op elkaar aan. iWRITER voorziet in al je documentcreatiebehoeften, aangepast op de workflow van jouw bedrijf.

iWRITER is bovenal persoonlijk. Zo wordt op basis van jouw inloggegevens bepaald wat jij te zien krijgt, en raak je niet verdwaald in een wirwar met voor jou irrelevante documenten. Ook kunnen bepaalde voorkeuren worden meegegeven, bijvoorbeeld voor de zoekfunctie binnen de People-module. Iedere gebruiker kan zijn of haar voorkeur instellen voor het zoeken van relaties op naam of relatienummer.

Zo gemakkelijk kan het zijn: Intuïtiviteit en gebruiksgemak

Intuïtiviteit en gebruiksgemak staan voorop bij de ontwikkeling van iWRITER 365. iWRITER moest een user interface hebben die op zichzelf staat en geen uitleg behoeft.

Zoals je al las, is kennis van CSS niet nodig voor het ontwerpen van sjablonen. Het enige wat je hoeft te doen is het selecteren van de juiste content of data, klikken en slepen. Een sjabloon vul je met gestandaardiseerde content, zoals een stukje introductietekst dat op iedere brief van dat type toepasbaar is of een standaard footer.

Herkenbare, vriendelijke iconen zorgen er daarnaast voor dat je meteen weet te vinden waarnaar je op zoek was en grote call-to-action buttons nodigen uit om te klikken. Simpele feedbackcues zoals klikanimaties geven aan of de bedoelde interactie gelukt is.

Vraag een gratis demonstratie aan

Wil jij zelf ervaren hoe gemakkelijk je jouw documenten opmaakt en beheert met iWRITER? Ben jij benieuwd hoe iWRITER jouw werkprocessen kan verbeteren? Vraag hier een gratis demonstratie aan bij jou op kantoor. En dat natuurlijk geheel vrijblijvend.

Zes redenen waarom iWRITER 365 tot de top van Microsoft Office apps behoort